tag:blogger.com,1999:blog-2069478282723703212.post2123757819398568955..comments2019-06-06T12:26:47.689+02:00Comments on Stockholm 2.01: Slussenmyter del 6: Den osänkbara tunnelbanestationen på Söderströms bottenUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2069478282723703212.post-24455815814037686562011-11-14T22:03:51.944+01:002011-11-14T22:03:51.944+01:00Jo, ska man köra lagligt så måste man det, och så ...Jo, ska man köra lagligt så måste man det, och så har det varit sedan anläggningen byggdes (fast innan högertrafikomläggningen var det svängen Katarinavägen - Hornsgatan som krävde tre klöverbladssvängar). De flesta struntar i vänstersvängförbudet och spärrlinjerna och kör bara en klöverbladssväng, eller kör runt Karl Johans torg, och det går ju det också. Poängen är att "den geniala trafikmaskinen" gör enkla saker så invecklade och ointuitiva att man hellre bryter mot lagen än kör som det var tänkt.Herbert, Tingestenhttps://www.blogger.com/profile/16420303282632260329noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2069478282723703212.post-81665780939253029002011-11-14T20:56:52.131+01:002011-11-14T20:56:52.131+01:00Angående den krångliga vägen från Honrsgatan till ...Angående den krångliga vägen från Honrsgatan till Katarinavägen behöver man inte köra runt hela klöverbladet som du skrev. Det beror på en avstängning att man måste göra det nu.Anonymousnoreply@blogger.com